«علی گلشنی» نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت و «یادگار احمدی» مدیر کل صمت استان سمنان از پتروپالایش آکام مستقر در شهرک صنعتی فجر گرمسار بازدید کردند

پتروپالایش آکام
پتروپالایش آکام

رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صمت:

عزم وزارت صمت بر رفع مشکلات بخش تولید/ واحدهای راکد احیا می‌شوند.

سمنان_ رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صمت از عزم این وزارت‌خانه برای رفع مشکلات بخش تولید در راستای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: احیای واحدهای راکد شتاب خواهد گرفت.

به گزارش جوانان ایران اسلامی، «علی گلشنی» نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت و «یادگار احمدی» مدیر کل صمت استان سمنان (یکشنبه، ۲۶ فروردین ماه) در بازدید نظارتی یک روزه خود از تأسیسات پالایشگاه آکام، بازدید کردند.

علی گلشنی روز یکشنبه در بازدید از پتروپالایش آکام در گفت و گو با خبرنگار جوانان ایرانی افزود: مدیریت‌ کارآمدی در بخش صنعت طی چند سال گذشته در استان سمنان روی کارآمده و از سوی بخش های دولتی نیز حمایت شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تحولات چشمگیری در بخش‌های صنعت و معدن استان سمنان محقق شده است، ابراز کرد: این استان می‌تواند در آینده نزدیک یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه صنعت و معدن باشد.

پترو پالایش آکام

گلشنی به تلاش مسئولان در زمینه احیای واحدهای راکد و توسعه بخش صنعت و معدن در استان اشاره کرد و گفت: استمرار این تلاش‌ها نوید می‌دهد که سال ۱۴۰۳ بهتر از سال‌های قبل با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات در راستای تحقق اهداف آغاز شود.

نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت از مجموعه پتروپالایش آکام تقدیر و تصریح کرد: با توجه به همت و عزمی که وزارتخانه در دوره جدید نشان داده است، شرایط بهتری در حوزه صنعت و معدن استان سمنان رقم خواهد خورد.در همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) سال ۱۴۰۲ شرکت پتروپالایش آکام در بین شرکت‌های کشور توانست علاوه‌بر دریافت لوح شرکت برتر صادرات‌گرا،بالاترین ارتقای رتبه در بین صد شرکت دوم، رتبه ۲۳ در صنعت پتروشیمی کشور و در نهایت موفق به کسب رتبه ۱۸۷ برترین شرکت ایرانی شود.

 

در این بازدید مجید شجاعی مدیرعامل پترو پالایش آکام توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش اجرایی و موانع و مشکلات موجود در زمینه تامین خوراک پالایشگاه و چالش های ایجاد شده پیرامون مشکلاتی که در تامین خوراک ایجاد شده در لوایح بودجه پیشنهادی دولت به مجلس بیان نمود و خواستار ایجاد راهکاری مناسب جهت حل مشکلات و مسائل این حوزه شد و در خصوص فرآیند طولانی استانداردسازی واحدهای پتروپالایشی نیز مواردی را عنوان نمود.

پترو پالایش آکام سمنان

همچنین مهندس شجاعی گزارشی از روند اقدامات در دست اجرا پیرامون احداث پروژه ها و اقدامات آتی در شرکت متبوع خود را نیز ارائه نمودند.

پترو پالایش آکام سمنان

مدیرعامل پتروپالایش آکام در پایان تاکید کرد: امروز تنها توقع ما این است که سیاست رفع تعهد ارزی صادرکنندگان به نحوی کارشناسانه و با رعایت اقتضائات صنایع انجام شود. امروز تصمیم گیر در این حوزه بانک مرکزی است و حتی به نظرات صریح وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت نیز اعتنایی نمی‌کند. درحالیکه افزایش ناترازی در سامانه نیما به بیش از ۱۰ میلیارد دلار نشان از آن دارد که مسیر صحیحی را طی نمی‌کنیم. راهکار این است که دستگاه‌ها و تشکل‌های تخصصی در تصمیم گیری دخیل شوند و یک سیاست کلی به همه صنایع پایین دستی و بالادستی تحمیل نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا