بازدید دکتر حسین‌زاده و دکتر علیزاده نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پتروپالایش آکام

دکترحسین زاده و دکتر علیزاده با هدف نظارت میدانی از تأسیسات نفتی از پالایشگاه آکام بازدید کردند.

دکترحسین زاده و دکتر علیزاده از مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه، 5 اسفند ماه) در بازدید نظارتی یک روزه خود از تأسیسات پالایشگاه آکام، بازدید کردند.

همچنین در این بازدید مجید شجاعی مدیرعامل پالایشگاه اکام و مهدی صادقی رئیس هیئت مدیره پالایشگاه همراهی و میزبانی می‌کنند.

دکتر حسین زاده دبیر کمیسیون انرژی مجلس در این بازدید با تاکید بر عدم خام فروشی افزود:‌

ای کاش روزی برسد که ما یک قطره نفت خام را صادر نکنیم و نفروشیم و ارزش زنجیره تولید به حدی پیشرفت کند که مجموعه مواد معدنی با حداکثر ارزش افزوده‌ای که ممکن است ایجاد شود را، فراهم کنیم و موجب ایجاد شغل، ثروت، قدرت و اقتدار بیشتر ملت و کشور شود، به‌طوری که دیگران به خودشان جرات ندهند که کشور را تحت فشار قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت تولید ناخالص جهانی، خاطرنشان کرد:

اگر سهم ما از تولید ناخالص جهانی به عدد قابل قبولی برسد و به‌طور مثال بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص جهانی را به خودمان اختصاص دهیم، شرایط ما در حوزه روابط بین‌الملل هم تغییر پیدا می‌کند.

دکتر علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد:

ذکر چند نکته حائز اهمیت است؛ اولین نکته این‌که باید از منظر پدافند غیرعامل وضعیت پالایشگاه‌ها بررسی شود، این‌که پالایشگاه‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم آیا درست است یا خیر؟ مثلا در عسلویه تعداد زیادی فاز پالایشگاهی وجود دارد، آیا این اقدام درست است یا خیر؟ چه بسا می‌شد با فاصله قابل قبولی زیرساخت‌های جدید فراهم می‌شد.از پالایشگاه آکام که اخیرا لوح تقدیر از دکتر هاشمی استاندار محترم سمنان به عنوان واحد ویژه پدافند غیرعامل استان گرفتند و قابل ستایش است،امیدوارم الگوی دیگر پالایشگاههای کشور شود.

مهندس صادقی رئیس هیئت مدیره پالایشگاه آکام در توضیح پالایشگاه افزود:

شرکت پترو پالایش آکام جزء صادرکنندگان برتر استان سمنان بوده و از سال ۱۳۸۲ در زمینه صادرات و تولید محصولات و مشتقات نفتی فعال می باشد .

پالایشگاه این شرکت مجهز به چهار دستگاه برج تقطیر حرارت مستقیم و غیر مستقیم بوده و محصولات این شرکت با بهره گیری از تجهیزات مدرن و ابزار دقیق روز دنیا و کارکنان متخصص و با تجربه منطبق با نیاز مشتریان و بازارهای هدف و با کیفیت مطلوب به کشورهای همسایه از جمله ترکیه ، امارات متحده عربی ، افغانستان ، عراق ، پاکستان ، ارمنستان و ….. صادر می شود.

در این بازدید مجید شجاعی مدیرعامل پالایشگاه اکام توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش اجرایی و موانع و مشکلات موجود در زمینه خوراک پالایشگاه و چالش های ایجاد شده پیرامون لوایح بودجه پیشنهادی دولت به مجلس بیان نمود و خواستار ایجاد راهکاری مناسب جهت حل مشکلات و مسائل این حوزه شدند.

همچنین مهندس شجاعی گزارشی از روند اقدامات در دست اجرا پیرامون احداث پروژه ها و اقدامات آتی در شرکت متبوع خود ارائه داد.

حسین زاده و علیزاده نیز ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در خصوص حمایت از پالایشگاه آکام و حل چالش های پیش رو قول مساعد دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا